فوکوس باشید: هم در زندگی، هم در هنر!

گشایش نمایشگاه عکس " الکتروبریکُلاژ "
ثبت: 1395/02/27
انقضاء: 1395/03/10

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان" الکتروبریکُلاژ "  از روز جمعه 31 اردیبهشت ماه در گالری " ایده پارسی " برگزار خواهد شد .

در این نمایشگاه آثار عکاسی 14 نفر از عکاسان  معاصر به نمایش گذاشته می شود  .  هنرمندان این نمایشگاه به ترتیب حروف الفبا عبارتند از : بهزاد اسدی ، امیرحسین جباری ، بابک جوادزاده ، فاطمه حیدری ، محمد فرزانه ، علی مراد زاده ، مصطفی مرادی ، بابک مسرتی ، سپهر مصری ، پویا ملاپناه ، ایمان مهتابی ، رضا نیازی ، مریم هداوند ، و  حمید وفایی ملامحمد  که گردآوری آثار را به عهده داشته است.

در استیتمنت نمایشگاه نیز به مفهوم " الکتروبریکُلاژ " این گونه اشاره شده است : عکاسی در گذر از فرآیند دیجیتالی‌شدن، با شرایط جدیدی مواجه بوده و تحولاتی گاه انفعالی و گاه انقلابی از سر گذرانده است. در جایی بحران واقعیت رخ‌داده در گفتمان این مدیوم، موثق ‌بودن و اعتبار عینی‌‌ عکس‌ها را خدشه‌دار کرده است و در جایی دیگر همین بحران واقعیت، آزادی و سیالیت بی‌مرزی به تصویر عکاسانه تزریق کرده و آن را از قلمروی «عکس» بسوی «فرا-عکس» و حتی «تصویر دیجیتال» سوق داده است. این موج بالاآمده از تحولات و بسط‌یافتگی‌های هیجانی و شورمندانۀ فرآیند دیجیتال، هنوز نتوانسته است در کرانه‌ای متعیّن و تعریف‌پذیر، صورت‌بندی گشته و آرام گیرد و همچنان بواسطۀ تجربه‌گرایی مستمر و گاه حتی رادیکالی، در جستجوی معنا یا معناهای جدیدی برای عکاسی است.

«الکتروبریکُلاژ» تلاشی در جهت شکل‌دهی پروژه‌ای سرهم‌بندی‌شده از «عکس-تصویر» های دیجیتالی و چینش پازل‌هایی از تجربه‌گرایی در ساحت عکاسی و تصویرگری دیجیتال است. آثار این مجموعه برآنند تا با سویه‌های متکثر این تحول تکنیکی و ماهوی در عکاسی رویارو گردند و با نگرشی گاه انتقادی و گاه همسوگرانه، به تدقیق در آن بپردازند؛ مجموعه‌ای که از فرآیند دستکاری و دخل‌ و تصرف در تصویر عکاسانه تا برساختِ عکس و حتی شبیه‌سازی وانمودی آن را شامل می‌گردد. الکتروبریکُلاژ از منظری دیالکتیکی، از یک‌سو به ‌دنبال افزودن وجه عاملیّت و سوژه‌گی به فرآیند عکاسی بوده و از دیگرسو، شاید به سوگ ازدست‌رفتنِ وجه پدیدارشناختیِ عکاسی پیشین نشسته است.

 

گشایش : جمعه 31 اردیبهشت ماه 1395  ساعت 17-21

نمایشگاه تا 10 خرداد ماه هر روز از ساعت 17-20 پذیرای علاقمندان خواهد بود.

گالری پنجشنبه و جمعه 6 و 7 خرداد  تعطیل است .

تهران، خیابان شریعتی، خیابان دولت ، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه اله‌وردی آذر، پلاک ۲۸، گالری ایده پارسی

کتاب های عکاسی

کتاب های هنر

تجهیزات عکاسی

صنایع دستی ایران