فوکوس باشید: هم در زندگی، هم در هنر!

عکاسی پرتره در فضای باز با پس زمینه ابر و آسمان

پرتره در فضای باز با پس زمینه ابر و آسمان یکی از شیوه های جالب برای ایجاد پرتره هایی تاثیر گذار است اما عکاسی در این شرایط همواره دشواری های خاص خود را داشته و شما به عنوان یک هنرمند عکاس نیازمند آن هستید تا از روشهای عکاسی در این شرایط آگاهی داشته باشید و روشها و تکنیک های تولید این نوع از آثار را به خوبی بدانید. در این مطلب چند نکته در رابطه با تولید عکس های پرتره با پس زمینه ابر و آسمان را مورد اشاره قرار می دهیم.

یکی از تکنیک های ایجاد عکس های دلخواه فضای باز استفاده از تکنیک های ترکیب سازی و تلفیق عکس ها می باشد . شما به عنوان یک عکاس باید همواره مجموعه ای از حالت های ابر و آسمان را در مجموعه آثار خود داشته باشید . شما در یک موقعیت عکاسی نمیتوانید منتظر تشکیل شکل یا توده خاصی از ابر ها در آسمان باشید تا سوژه را در موقعیت قرار داده و از آن عکس بگیرید . اگر به پس زمینه های ابر و آسمان علاقه دارید ؛ با استفاده از تمامی امکاناتی که در اختیار دارید , در فرصت های مناسب از ابر ها و حالت های مختلف آسمان در ساعت های مختلف روز عکاسی کنید و مجموعه ای را مخصوص به خود تشکیل دهید. با استفاده از لنز های زوم و لنز های واید؛ در تمامی حالت ها و با فواصل کانونی مختلف از ابر ها و آسمان عکاسی کنید.

در روز هایی که وزش باد همراه با عبور ابرها در آسمان را مشاهده می کنید ؛ ابر ها شکل های خاص و منحصر به فردی به خود خواهند گرفت و این بهترین موقعیت برای یک عکاس فضای باز است تا مجموعه آثار خود در این بخش را غنی تر نماید. تلالو طلایی نور خورشید بر روی ابرها در ساعت های پایانی روز ؛ فرصتی بی نظیر برای تولید مجموعه ای منحصر به فرد می باشد.

نکات عکاسی از آسمان
به این نکته توجه داشته باشید که تعداد افرادی که به طور خاص از ابر ، آسمان ؛ طلوع و غروب خورشید عکاسی می کنند چندان زیاد نیستند . زمان زیادی لازم نیست برای تشکیل ابرها در آسمان منتظر بمانید . به محض مشاهده وزش باد و عبور ابر ها ، صحنه ها را شکار کنید.
از تمامی لنز ها استفاده کنید . لنز های زوم ؛ تله فتو و واید انگل برای اینکار مناسب هستند.
در تمام حالت های عمودی ، افقی عکاسی کنید . حتی عکس های پانوراما بگیرید. تا حد امکان عکس های واید بگیرید تا همیشه امکان کراپ و زوم برای شما وجود داشته باشد.
برای ثبت جزییات بسیار بیشتر استفاده از فیلتر پلاریزه بر روی لنز را فراموش نکنید.
همه انواع ابرها در تمام ساعت های روز را عکاسی کنید. ابرها در تمام حالت ها تاثیراتی دراماتیک در عکس های شما به وجود خواهند آورد.
ایزو دوربین را در پایین ترین حد ممکن قرار دهید . استفاده از ایزو بالاتر از 200 پیشنهاد نمی شود.
عکاسی از ابرها در تمامی جهت ها با توجه به جهت تابش نور خورشید باید انجام شود . توجه به جهت تابش نور خورشید برای نورپردازی به سوژه اصلی در زمان عکاسی اهمیت زیادی دارد.
از پایین ترین دیافراگم ممکن استفاده کنید. ابرها در فاصله ای بسیار دور قرار دارند و از این روی عدد دیافراگم شما اهمیت چندانی نخواهد داشت فقط اطمینان حاصل نمایید که دوربین تماما آسمان را در فوکوس قرار می دهد.
در زمان کار با فتوشاپ لایه عکس آسمان را بالاتر از لایه عکس اصلی قرار دهید.
بر روی عکس اصلی با استفاده از ابزارهای برش و انتخاب تمام صحنه های ابر و اسمان را به دقت انتخاب کنید و آنرا با لایه اسمان دراماتیک مورد نظر خود جایگزین نمایید.

ثبت: 1396/08/05
بازدیدها: 5800
بازگشت به لیست...

کتاب های عکاسی

کتاب های هنر

تجهیزات عکاسی

صنایع دستی ایران