فوکوس باشید: هم در زندگی، هم در هنر!

معرفی هیأت داوران پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس ورزشی ایران
ثبت: 1401/03/21

 

با معرفی هیأت داوران پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس ورزشی ایران، داوری آثار رسیده به این جشنواره آغاز شده است.

 

به گزارش روابط عمومی این رویداد، با حکم سیدمجتبی علوی، دبیر و عبدالحمید احمدی، رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره، مجتبی آقایی، علی سامعی و امین محمد جمالی از ایران، پیتار سابل از کرواسی و عیسی ابراهیم از بحرین آثار رسیده به پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس ورزشی ایران را داوری می‌کنند.

 

* مجتبی آقایی: استاد دانشگاه و چهره پیشکسوت عکاسی، لیسانس عکاسی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، فوق لیسانس مدیریت امور فرهنگی از دانشگاه علامه طباطبایی و دارای مدرک درجه یک هنری (دکترای افتخاری) در رشته عکاسی از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور.

 

* علی سامعی: نماینده فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) در ایران، دبیر جشنواره بین‌المللی عکس خیام و برنده جوایز متعدد در جشنواره‌های داخلی و خارجی، سابقه داوری در جشنواره‌های بین‌المللی بسیار از جمله در پرپنیان فرانسه، چین، مجارستان، ترکیه، صربستان، پرتغال، عمان، کرواسی، مصر، مونته نگرو، ایرلند و…

 

* امین محمد جمالی: عکاس مطرح خبری و ورزشی، همکار Getty Images و دارای سابقه همکاری با نیویورک تایمز، گاردین، تایمز، ESPN و…، یکی از فینالیست‌های اولین دوره جوایز رسانه ورزشی AIPS از آسیا و اقیانوسیه.

 

* پیتار سابل: عکاس مطرح اهل کرواسی، برنده جشنواره های متعدد بین المللی در بیش از ۴۰ کشور و برنده جوایز جهانی سونی، عکاس برگزیده انجمن عکاسی آمریکا و فیاپ.

 

* عیسی ابراهیم: عکاس ژورنالیست مطرح جهان عرب از کشور بحرین، همکار روزنامه ها و نشریات متعدد، برنده جشنواره های بین المللی در کشورهای مختلف، برگزار کننده جشنواره های عکس از جمله جشنواره عکس بحرین و مسابقات عکاسی خاورمیانه، داور چندین جشنواره بین المللی، عکاس برگزیده انجمن عکاسی آمریکا و فیاپ.

 

در پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس ورزشی ایران حدود ۳ هزار عکس از عکاسان ۵۲ کشور ارسال شده است و داوری نیز در چند روز گذشته آغاز شده است.

 

بر اساس این گزارش، پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس ورزشی ایران با همکاری کلوپ عکس فوکوس، نمایندگی فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) و انجمن خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران در سه بخش اصلی برگزار می‌شود و جوایز نقدی علاوه بر یادمان و تندیس جشنواره به آثار برگزیده اهدا خواهد شد.

 

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران و پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس ورزشی ایران با حمایت کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در بخش خصوصی و به همت موسسه فرهنگی هنری خانه هنر خیام، تیر و مرداد ۱۴۰۱ در تهران و منطقه آزاد کیش برگزار می‌شود‌.

کتاب های عکاسی

کتاب های هنر

تجهیزات عکاسی

صنایع دستی ایران